Skid SM 2011

fredag 28 januari 2011

Anna Haag om sitt bästa SM-minne

Även Anna Haag vill dela med sig av sitt bästa SM-minne:

"Mitt bästa SM-minne är när jag lyckades, oväntat, bli 3.a i Torsby 2002 på Ungdoms SM. Jag hade aldrig tidigare åkt riktigt bra, året innan var jag "bara" 36.a som bäst, men året efter lyckades jag alltså knipa en otroligt värdefull bronsmedalj. Min första, och kanske min högst värderade, SM-medalj. 

Trots att jag har tagit fler medaljer sedan dess, så är det nog den medaljen jag kommer ihåg bäst. Det var ett lopp på 5 km, klassiskt. Jag hade lyckats valla bort mig själv. Trodde att min far GLÖMT att valla mina skidor, så jag vallade dom själv, vilket resulterade i skitdåliga skidor. Och nej, han hade inte glömt. Jag var kanske lite stressad!!
Just då, när det bara var omkring en halvtimme kvar tillstart kom Anna Simberg (Pite Elit, då SK Bore) förbi och sade att jag kunde testa hennes andra par. Det gjorde jag. Och dom var fantastiska! Vilket lyft! Startade och av bara farten åkte jag fort. I mål blev jag trea. Vilken dröm. 

Rubriken i lokaltidingen hemma var: "Anna i chock, tog medalj på USM". Emma Lundbäck hette tjejen som vann. När hon gick i mål (som klar segrarinna) spelade de Tina Turner's "You Simple the Best". Enda sedan dess har jag haft en dröm att få höra den vid min målgång.."

Vi tackar Anna Haag för att hon delade med sig, och precis som för Robin Bryntesson så hoppas vi att hon ska få med sig fler bra SM minnen från Sundsvall i år. Och att Anna inte vallar sina skidor själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar