Skid SM 2011

tisdag 25 januari 2011

Robin Bryntesson om sitt bästa SM-minne

Robin Bryntesson är lätt att känna igen i skidspåret när han svischar förbi i sin rosa mössa. Vi bad Robin berätta om sitt bästa SM-minne. Så här svarade han:

"Skidåkarlivet är ju precis som elljusspåret i Rossön, det går upp å ner.
Det kan vara underbart lättåkt å solsken vissa dagar. Medan nästa dag kan vara så kall å svart, så bara månen kan visa mig vägen.

Här följer några av dem ljusa och mörka minnena.
Skönaste SM knallen är nog när jag som junior, smällde till å vann 10 km Fritt på Junior SM i ljusdal 2002.
Mycket oväntat, men nå grönjävla kul. Jag hade som bäst varit runt 30 på SM innan. Då gick jag på moln!
Men det tog inte länge för än det kom en "rejäl" uppförsbacke, när jag en vecka senare fick reda på att jag hade drabbats av sjukdomen diabetes.

Jag krigade mig uppför den backen!
Tränade hårt och målmedvetet. Det gav resultat och det gav även mig mitt bästa SM minne. (hittills)
Det var 2008 i Borlänge när jag och min klubbkompis Fredrik Byström fick kliva högst upp på SM pallen i teamsprint.

Nu blickar jag fram mot en ny fin SM vecka i Sundsvall.
Mitt mål i år är att fixa ett nytt bästa minne.

Jag kan ju passa på att bjuda på mitt sämsta SM minne, när jag ändå är igång å det ligger färskt i minnet.
Ifjol på SM sprinten så missade jag starten.... men det är en lång historia :-)"


Vi tackar Robin för att han delade med sig av sina minnen och hoppas att han lyckas skaffa sig flera bra minnen under SM i Sundsvall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar